Salg og markedsføring

Typer af mælkekøbere

Når en virksomhed skal markedsføre sine produkter, er det en god idé at kende de mulige købere, så man kan tilrettelægge både produktsortiment og markedsføring på den helt rigtige måde.

Man kan enten finde forskellige modeller i lærebøger, eller man kan selv designe en analyse på basis af spørgsmål til et passende antal forskellige mennesker. Her kan du se en analyse af forskellige typer af mælkeforbrugere, som blev lavet i 2009.

Hvis du skal skrive en opgave, så kunne du måske lave din egen lille analyse. Spørg et antal mennesker, hvordan de forholder sig til mælk. Du kan evt. bruge nogle af de spørgsmål, som du kan læse ud af analysen herunder til at designe dit spørgeskema udfra.

  • Er der nogle grupper, som ikke er indfanget her?
  • Er der nogle andre spørgsmål, som du ville stille?
  • Er der måske sket ændringer siden 2008?
  • Hvis der er, hvad kan det så skyldes?

Arla præsentation 2014

Arla er et globalt andelsmejeri ejet af europæiske mælkeproducenter. Vores produkter sælges over hele kloden. 

Læs hele præsentationen her
Om virksomheden

KONTAKT OG ÅRSRAPPORTER

Her kan du tage kontakt til Arla og se hvilke lande Arla operer i. Her kan du også se vores årsrapporter.

Årsrapporter

Kontakt