3 gode og effektive maveøvelser

GODE RÅD OG VIDEN OM TRÆNING

Vi guider dig her med en masse brugbar information, tips og tricks og inspiration til, hvordan du kommer bedst i gang og ikke mindst holder dig i gang. Lær om de bedste rygøvelser, maveøvelser og bliv klogere på blandt andet udstrækning. Du har måske trænet i flere år, måske er træning noget, du gerne vil til at i gang med. Uanset om dit fokus er at komme i bedre form, at tabe dig eller bare blive lidt stærkere, så er det godt at vide, hvad man skal være opmærksom på, for at få det optimale ud af sin træning. Rigtig god fornøjelse med din træning!

 

Mavetræning og coretræning hjælper med at stabilisere både de indre og de ydre muskler omkring hele dit kropskorset. Opstramning og træning af mave og core giver dig de bedste forudsætninger for at stabilisere hele din krop. Disse øvelser kan du lave derhjemme, ja hvor som helst, og de er effektive, uanset om du har trænet før, eller om du lige er kommet i gang.

Crunches

Læg dig på ryggen med bøjede ben, hænderne på nakken. Løft hoved og skulderparti op mod knæene. Gentag til du har brug for en pause.

Air bike crunches

Læg dig på ryggen med bøjede ben, hænderne på nakken. Før højre albue mod venstre knæ, dernæst venstre albue mod højre knæ. Fortsæt til du har brug for en pause.

Benløft

Læg dig på ryggen med benene strakt op mod loftet. Sænk langsomt dine ben, mens du holder lænden i gulvet. Før benene tilbage mod loftet inden dine fødder rammer gulvet. Spænd godt op i din mave og core.

Du kan med fordel kombinere øvelserne. Bliv ved til det syrer i dine mavemuskler – så ved du, du har trænet effektivt. 

Læs også: Knibeøvelser. Tips til at gøre det rigtigt.