Develop fasen

Arla Mysa lancering

Vi i Arla har udviklet en boblende læskedrik lavet efter islandske traditioner, hvor mælk fermenteres og drænes for at skabe henholdsvis skyr og Mysa – en klar og næringsrig drik. Normalt kan Mysa delen ikke bruges til forbrugerprodukter, grundet smag.

Vi har, ved at fermentere en ekstra gang og tilsætte juice, skabt en smagfuld drik der kan erstatte sodavand, som samtidigt er sund og naturlig. Mysa er derfor en ny produktkategori for Arla i form af en læskedrik samt et upcyclet spildprodukt.

Inspiration

Metoder til lancering:

- Målgruppe segmentering
- Marketing mix
- Emballage design

Andre metoder må gerne anvendes.

Inspiration til metoder: Designkit.org

Develop fasen

Muligheder og Idéer bliver transformeret til et udviklet produkt, emballage og lanceringsplan. Der udvikles en plan for hvordan det hele skal udføres og igangsættes for at sikre en succesfuld og rettidig lancering.

I besvarelsen bør følgende indgå og overvejes
  • Hvordan skal konceptet udformes (smage, claims, emballage, etc.)
  • Løsninger/illustrationer af kampagne og lancering.
  • Identificering af passende målgrupper, pris og forhandlere/placeringer
  • Skal vi lave konceptet alene eller i samarbejde med nogen
  • Overvejelser indenfor synergi med strategi og krav fra Arla.
  • Skabe bud på promotion strategier.
  • Identificere potentielle risici og dertilhørende foranstaltninger.
  • Bud på opportunity sizing – hvor mange slutbrugere vil løsningen potentielt kunne nå (f.eks. Pr. Måned)

Er du klar til at gå i gang?

Er du stadig ikke helt sikker?

Læs mere om de andre cases herunder.