Explore fasen

Functional health

Forbrugere er i stigende grad optagede af sundhed og funktionelle fødevarer. Dette viser sig bl.a. ved, at 1/3 af de danske forbrugere ofte køber produkter, som har specifikke sundhedsmæssige fordele, og mere end 70% af unge viser interesse i diæter skræddersyede til deres specifikke behov.

Samtidig ved vi at mælk er positivt forbundet med bl.a. mave –og tarm sundhed, muskelopbygning, kognitiv evne, og nylige trends peger på, at forbrugere i øget grad benytter sig af mælkeprodukter i forbindelse med f.eks. træning til at få energi og styrke.

Inspiration

Metoder til indsamling af data:

- Interviews
- Surveys
- Observationer

Andre metoder må gerne anvendes.

Inspiration til  metoder: Designkit.org

Explore fasen

I denne fase undersøges der og findes problemer som kan løses, eller kundebehov der kan imødekommes. Disse skaber muligheder som skal være i overensstemmelse med Arlas strategi, og brands.

I besvarelsen bør følgende indgå og overvejes
  • Dybdegående research af hvad ‘functional health’ betyder for danskerne, og især den unge målgruppe.
  • Identificering af problemer og behov hos slutforbrugeren, som vi potentielt kan løse gennem nye relevante produkter.
  • Overblik over konkurrencesituationen på markedet, og hvordan Arla passer herind.
  • Indledende bud på hvordan de identificerede problemer kan løses gennem relevante produkter og koncepter.
  • Bud på opportunity sizing – hvor mange slutforbrugere vil løsningen potentielt kunne nå (f.eks. Pr. Måned)?
  • Identificere potentielle risici og foranstaltninger i henhold til den indledende løsning. 

Er du klar til at gå i gang?

Er du stadig ikke helt sikker?

Læs mere om de andre cases herunder.