Define fasen

Milk with a hint of…

Unge forbrugere fravælger i højere grad mælken som drik. Fra 2009 til 2021 er andelen af unge mellem 15-34 der drikker mælk faldet fra 42% til 28%, og flere og flere forbrugere substituerer mælk med drikke som juice og sodavand. 

Vi har identificeret en innovationsmulighed i projektet ‘hint of’, hvor vi gennem mælk med et strejf af lækre smage vil forsøge at opmuntre forbrugerne til at drikke mere mælk og gerne alene, for dermed at nyde godt af produktets naturlige sundhedsfordele.

Inspiration

Metoder til idégenerering og tests:

- Brainstorm
- Storyboard
- Prototyping

Andre metoder må gerne anvendes.

Inspiration til metoder: Designkit.org

Define fasen

Her udformes og beskrives lovende innovationsmuligheder og idéer, som testes for værdi hos kunderne. Ved de mest lovende muligheder laves der en vurdering af match med Arlas strategi, brands, samt hvor innovative og realistiske de er.

I besvarelsen bør følgende indgå og overvejes
  • Udvikling af idéer (koncepter, formater, smage,…)
  • Mapping af idéer op imod hvilke problemer de løser for forbrugerne, i hvilken sammenhæng de anvendes, og hvad de kan erstatte.
  • Konkurrentanalyse for at identificere hvordan idéerne skiller sig ud fra konkurrenternes løsninger.
  • Vurdering af nødvendige ressourcer, samt af potentielle nye samarbejdspartnere/brands, for at realisere koncepterne.
  • Vurdering af hvordan idéerne passer til Arlas strategi.
  • Bud på opportunity sizing – hvor mange slutbrugere vil løsningen potentielt kunne nå (f.eks. Pr. Måned)?
  • Identificere potentielle risici og foranstaltninger i henhold til idéen.

Er du klar til at gå i gang?

Er du stadig ikke helt sikker?

Læs mere om de andre cases herunder.