Ny emballage gav større salg
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 30 november 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Et nyt 1000 grams bæger har givet en markant stigning i salget af Cultura. Division Danmark skiftede i maj 2000 den gamle karton ud med en nydesignet 1000 grams boks, og salgsstatistikken viser, at forbrugerne er glade for den nye emballage. I perioden siden lanceringen og et år frem har salget været 32,7 pct. højere end i samme periode året før.
”Boksen springer lettere i øjnene, fordi den adskiller sig fra de traditionelle mælkekartoner. Derudover har den nogle andre fordele. Den kan bruges til opbevaring, og man kan få en ske ned i den og få det hele op,” siger produktchef Søren Skjalm-Rasmussen.
”Konklusionen er, at det er muligt at øge forbruget hos eksisterende forbrugere, samtidig med at produktet appellerer til nye forbrugere”, siger han.
Division Danmark forsøger nu at gentage succesen med varianterne i 500 gram. På mandag lanceres runde bægre til 500 gram i stedet for de gamle plasticbægre - ”badekar” kalder produktchefen dem.
”Kvaliteten af de gamle bægre svarer ikke til den kvalitet, vi gerne vil have, at produktet står for”, siger Søren Skjalm-Rasmussen.
Fra næste uge kan man også købe to nye smagsvarianter, Cultura med solbær og stikkelsbær samt Cultura med kirsebær.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.