Sammen med Carlsberg er Arla Foods det selskab, som forbrugerne har størst tillid til. Det fremgår af en meningsmåling, som opinionsinstituttet Zapera har gennemført for ugebrevet Mandag Morgen. 800 svarpersoner er bl.a. blevet spurgt om, hvorvidt en række navngivne selskaber ville fortælle sandheden til forbrugerne, hvis de skulle opdage en hidtil ukendt, men alvorlig sundhedsfare ved deres produkter. Det ville Carlsberg og Arla Foods, mener langt hovedparten af de adspurgte, mens kun 10 pct. forventer, at Skandinavisk Tobaks-kompagni ville gøre det.
Undersøgelsen har også placeret forskellige brancher, efter hvor kyniske de er i deres måde at drive forretning på. Her vurderes tobaksindustrien som stort set lige så kynisk som pornoindustrien og forsikringsbranchen, mens den branche, der ifølge undersøgelsen er mindst kynisk og er bedst til også at tage bredere hensyn, er de økologiske landmænd fulgt af mejeribranchen og turistbranchen.