Pressemeddelelse

Arlagården på vej til Japan

Arlagården kan blive en afgørende faktor, når Arla skal sælge sin ost på det japanske marked. Datterselskabet i Japan vil nu aktivt bruge kvalitetsprogrammet over for kunderne.

I takt med at alle Arlas andelshavere bliver godkendt i forhold til Arlagården, begynder salgsafdelingerne nu at bruge kvalitetsprogrammet – også ude i den store verden. Et eksempel er Arlas datterselskab i Japan, der netop nu forbereder at bruge Arlagården som et salgsargument, når Arlas oste skal konkurrere med et utal af forskellige andre oste på det japanske marked.

"Der er så mange forskellige ostetyper fra forskellige oprindelsessteder på det japanske marked, og der kommer hele tiden flere nye varianter. Det giver både vores japanske industrikunder og de japanske forbrugere utroligt mange valgmuligheder, når de skal købe ost. Derfor er vi nødt til at skille vores virksomhed og vores produkter ud fra mængden for at styrke vores salgstal, og det kan Arlagården være med til", forklarer salgschef Eigo Maeda fra Arla Foods i Japan.

Økonomien i Japan er svag i øjeblikket samtidig med, at verdensmarkedspriserne stiger. Industrien og detailhandlen forsøger derfor at kompensere ved at presse leverandørerne til at levere billigere
Kvalitetsprogrammet Arlagården stiller en lang række krav til blandt andet dyrevelfærd.

varer, og det rammer især den danske ost hårdt, fordi den med et prisniveau på 15-25 procent over eksempelvis tysk og hollandsk ost er blandt den absolut dyreste på markedet.

Arlagården kan derfor være med til give produkterne merværdi og også bruges som et aktiv i forbindelse med japanernes stigende bevidsthed omkring fødevaresikkerhed og sundhed.

"Hvis vi kan garantere, at vores produkter er lavet af råvarer, som er af høj kvalitet i forhold til ernæring, hygiejne, sikkerhed, smag og sporbarhed, så har vi et meget stærkt salgsargument, som i sidste ende til føre til en øget afsætning", siger Eigo Maeda.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager