Pressemeddelelse

Status fra Arla Foods UK plc


Arla Foods UK plc har udsendt sin markedsopdatering for de 12 måneder, der løber frem til 30. september 2006.

Den 24. juli 2006 annoncerede Arla Foods UK plc sin intention om at skille sig af med den del af sin mejeriforretning, der producerer og distribuerer mælk via de engelske mælkemænd og til små butikker, til et andet stort britisk mejeriselskab, Dairy Crest, for 360 mio. kr. Siden da har Arla Foods UK plc's forretning forløbet som forventet, og virksomhedens resultater i det sidste halvår viser en stor forbedring i forhold til det første halvår.

Arlas brands har klaret sig godt, og virksomheden fortsætter med at være markedsførende i kategorien for smør, margarine og øvrige smørbare produkter. Salget af Lurpak er steget otte procent i år, og Anchor er steget fem procent i år.

Det såkaldte Cravendale brand er steget med mere end 10 procent i værdi i forhold til sidste år med et salg på over £72 millioner (ca. 800 millioner kr.) i detailhandlen - på trods af betydelige udsving i prisen på konventionel mælk i butikkerne siden marts 2006. Der er planlagt yderligere markant markedsføring af Cravendale i løbet af efteråret.

Samtlige store brands har nydt godt af massive marketinginvesteringer i årets løb, hvilket forventes at fortsætte ind i 2007.

Selvom volumen af frisk mælk til virksomhedens tre største supermakedkæder er foran med mere end 6 procent på et generelt stillestående marked, der blev midlertidigt påvirket af det varme vejr i juli, så er det samlede salg af frisk mælk identisk med året før.

Salget af økologisk mælk er steget med 25 procent i løbet af året.

Arla Foods UK plc vil kommunikere det foreløbige resultat for 2005/06 den 23. november 2006.

 

Besøg også www.arlafoodsuk.com




Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager