Pressemeddelelse

Tysk og engelsk premiere for Castello

Det globale varemærke Castello® kan nu for første gang ses i tv-reklamer i Tyskland, Arlas nye kernemarked.

"Castello er ikke så kendt i Tyskland. Det vil vi ændre på," siger Matthias Brune, der er markedsføringsdirektør i Arla Foods' Consumer International.

Det er den halvmåneformede blåskimmelost fra Gjesing Mejeri i Danmark, der markedsføres. Reklamen bliver vist frem til jul og skal sandsynligvis genoptages efter årsskiftet.

Men det er ikke bare i Tyskland, man kan få øje på Castello®. Samme reklamefilm bliver vist på tv i Sverige, Danmark og Australien. Og i Storbritannien er Castello® gået i sort. Sort er ikke en farve, der normalt forbindes med ost, men hvis du kombinerer blåskimmelost med fåremælk, så får du Castello® Black. Osten blev for nylig lanceret i Storbritannien og er den første sorte skimmelost nogensinde på det britiske marked.

"Castello® Black fik en sølvmedalje ved VM i ost 2008, så vi har store forventninger til den," siger Sam Dolan, der er Arlas varemærkeansvarlig i Storbritannien.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPressechef

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager