Pressemeddelelse

Arla stopper som sponsor for landsholdet

Efter 25 år som sponsor for det danske fodboldlandshold lægger Arla fodboldskoene på hylden efter næste sommers EM. I stedet vil Arla bruge sponsorkronerne på tiltag, der kan fremme sundheden hos børn og unge i Danmark og støtte yderligere op om Arlas Tættere på Naturen profil.

En epoke nærmer sig sin afslutning. Efter 25 år med tre VM-slutrunder, fem EM-slutrunder og fire forskellige landstrænere har Arla valgt at stoppe som hovedsponsor for det danske fodboldlandshold.

Siden 1. januar 1987 har Arla (i forskellige selskabsformer) være tilknyttet DBU, men efter næste sommers EM-slutrunde i Polen og Ukraine, takker Arla af som hovedsponsor for DBU’s herre-landshold.

”Vi har haft mange uforglemmelige øjeblikke med landsholdet – gennem 25 år har vi haft stor glæde af sponsoratet og hele samarbejdet med DBU, og gennem arbejdet med fodboldskolerne har vi oplevet, hvordan vi kunne udvikle vores fokus på sundhed for børn og unge. Nu ønsker vi at engagere os endnu mere i tiltag, der kan fremme sundheden hos børn og unge i Danmark og støtte yderligere op om vores Tættere på Naturen profil,” Peter Giørtz-Carlsen.



Mælk og fodbold klæder hinanden
Da Arla senest forlængede sin sponsoraftale med DBU i 2009 underskrev parterne en fire-årig aftale for perioden 2010-2014, som indeholdt en såkaldt escape-klausul med muligheden for at afslutte sponsoratet efter to år. Denne klausul skyldtes først og fremmest, at Arla i de senere år har været i gang med at forny sin strategi i Danmark og derfor ønskede muligheden for at tilpasse sine sponsoraktiviteter i takt med forandringerne.

”Mælk og fodbold klæder hinanden godt, men nu ønsker vi at investere i aktiviteter, som passer bedre til vores profil og ambition om at bringe forbrugerne Tættere på Naturen. I det omfang det er muligt vil vi fortsætte med at støtte DBU’s fodboldskoler i de kommende år. Men derudover arbejder vi lige nu med nogle andre meget spændende og ambitiøse planer, der vil passer godt til vores Tættere på Naturen profil,” siger Peter Giørtz-Carlsen.

Læs mere om Arlas sponsorpolitik

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager