Pressemeddelelse

Gør madpakken lidt sjovere med Arla Kids og Disney

Modules.WebCore.Models.ViewModels.Layout.MultilineHeadingViewModel

Den nye skolereform betyder længere skoledage. Og det stiller krav til madpakkerne. Nu lancerer Arla og Disney en ny serie af mejeriprodukter under navnet Arla Kids med yoghurter, ost og mælk, som giver forældre mulighed for at pakke en ekstra lille fornøjelse med til en dag med sjov og læring.

Hvert år smører børnefamilierne tusindvis af madpakker til poderne, og nu er der hjælp på vej til de forældre, der savner lidt inspiration. Det sker med mejeriserien Arla Kids, som er et samarbejde mellem Arla og Disney. Serien består af seks produkter: en naturel smøreost, milde ostesticks, yoghurter med smag af jordbær og banan samt pære og banan, en yoghurtdrik med smag af jordbær og blåbær og to minimælk i brik med smag af henholdsvis kakao og jordbær:

”Arla Kids består af alt fra ostesticks til drikkeyoghurter, som er nemme at have med i tasken, og som kan variere madpakken og gøre den lidt mere spændende. Produkterne kan let anvendes som del af frokosten sammen med rugbrødsmadderne eller som et selvstændigt mellemmåltid om formiddagen eller eftermiddagen,” siger Katrine Nymark, brand manager i Arla.

Kendetegnet for alle produkterne er, at de er letgenkendelig og er prydet med klassiske Disney-figurer som Fedtmule, Anders And, Mickey Mouse og Mini Mouse i retrostil, som de fleste forældre vil kunne kende fra deres egen barndom.

Længere skoledage kræver flere idéer til madpakkerne

Noget tyder på, at behovet for en nærende madpakke er til at føle på. En markedsundersøgelse fra analysefirmaet AIM Create viser nemlig, at fire ud af ti af forældre, der har oplevet, at deres børn har fået en længere skoledag med den nye reform, også oplever, at det har betydet en ændring i deres børns madpakker. Og det stiller krav til madpakkernes indhold:

”For mange forældre er den nye reform ikke kun ensbetydende med længere skoledage, men også større madpakker. Med Arla Kids er vores mål at komme forældrene til undsætning med produkter, der skal ses som en ekstra lille fornøjelse i en sund og varieret madpakke,” siger Katrine Nymark.

Arla Kids er i detailhandlen fra uge 36. Den vejledende udsalgspris er 14,95 kr. for skeyoghurt i en pakke med fire, 18,95 kr. for drikkeyoghurt med en pakke med fire, 14,95 kr. for en tube smøreost naturel, 19,95 kr. for ostesticks i en pakke med syv stk., 12,95 kr. for minimælk med smag af henholdsvis kakao eller jordbær i en pakke med tre brikker.

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 12.700 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager

Download Billeder & Videoer