Pressemeddelelse

Galathea-ekspeditionen på Arla-kartonerne

Arla Foods giver forbrugerne mulighed for at følge med i nyt fra Galathea-ekspeditionen.

Arla Foods har i den senere tid skrevet om den danske forskningsekspedition Galathea 3 bag på mælkekartonerne. Men hvad har en naturvidenskabelig forskningsekspedition med projekter inden for blandt andet dybvandsbiologi, geologi og naturbeskyttelse, med mælk at gøre?

"Vi synes, at det er vigtigt at bidrage til, at vores største forbrugergruppe på mælk – nemlig familier med børn – får mulighed for at lære lidt om havets hemmeligheder. Det er trods alt ikke så tit, at Danmark har en stor videnskabelig ekspedition på verdenshavene. Vi har også masser af historier, nyheder og webspillet ”Havets Hemmeligheder” på arla.dk,” siger Jakob Nørgaard, subcategory manager i Arla Foods’ marketingsafdeling.

Historier der pirrer nysgerrigheden

Ifølge Galathea 3 ekspeditionens protektor, tidligere hofmarskal Søren Haslund Christensen, er der god mening i at informere Arla Foods’ forbrugere om Galathea 3 ekspedtionens mange projekter:
"Jeg tror, at de små historier, som Arla og Mejeriforeningen i disse måneder har trykt på millioner af skolemælks- og almindelige mælkekartoner, er med til at pirre nysgerrigheden og vække den undren, som er fundamentet for en dybere interesse for naturvidenskaberne,” siger han.

Følg i kølvandet på Galathea 3 ekspeditionen og læs mere på http://www.arla.dk/galathea

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager