Pressemeddelelse

Serie af specialoste markedsføres for 12 millioner kroner i England

Discover er det fælles varemærke for en serie af specialoste fra Arla Foods UK plc, der høster succes i England. Nu satses der stort på at få endnu flere englændere til at opdage Discover.

Det engelske ostemarked er stort og vokser støt. Sidste år var væksten på fem procent. Markedet er traditionelt domineret af cheddar, derfor skal Arlas muligheder findes inden for specialoste. Og det er her, Discover-serien kommer ind i billedet.

Discover blev lanceret i 2000 og dækker blandt over fetaost i små blokke og i salatblandinger samt mozzarella og ostetyper, der er inspireret af det mellemøstlige køkken.

Salgsstigning på 50 pct.

I 2003 blev mærket relanceret i mere forbrugervenlige emballager og tilberedninger tilpasset englænderne.

”Den engelske forbruger laver sjældent laver mad fra bunden, men søger i stedet produkter, der er lettilgængelige i brug”, fortæller brand manager Michael Evans.

Siden relanceringen er salget af Discover steget med 50 procent. Specielt Discover-feta har opnået en gunstig markedsposition og sælger fem gange så meget som den nærmest konkurrerende mærkevare inden for feta. Heri er dog ikke medregnet detailkædernes egne mærker.

Stor kampagne

I sidste måned fik Discover sin egen hjemmeside: www.discover-lover.co.uk, og i denne måned gik de første tv-reklamefilm for Discover i luften på flere landsdækkende kanaler. I alt er der afsat ca. 12 millioner kroner til markedsføringskampagnen for Discover i løbet af det næste år. Til sammenligning svarer markedsføringsbudgettet til, hvad Arla Foods årligt har brugt som hovedsponsor for det danske fodboldlandshold. Kampagnen vil også bestå i et roadshow til udvalgte Asda Walmart supermarkeder og deltagelse i to store fødevaremesser.

”Kampagnen skal først og fremmest skabe opmærksomhed om mærket. Vi ønsker at give inspiration i hverdagen og fortælle, at vi har nogle bekvemme løsninger. Men derudover ønsker vi til stadighed at udvikle Discover-serien. Vores mål er at lancere fire nye produkter om året. Derfor følger vi nøje udviklingen i forbrugernes ønsker og behov”, siger Michael Evans.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager