Salg og markedsføring

Arla internationalt

I hvilke lande har Arla aktiviteter? Hvordan præsenterer virksomheden sig der?

Arla agerer på et stort antal forskellige markeder rundt omkring i verden. Hvordan virksomheden præsenterer sig i andre lande, og hvilke produkter, der sælges, er naturligvis styret af virksomhedens identitet, målsætninger og strategi. Men skal vi opfylde vores mission i andre lande, er vi også nødt til at se på, hvad det er forbrugerne lægger vægt på i disse lande. Det kan afhænge af kulturen i landet, af livsstilen eller måske af klimaet, af infrastrukturen eller af markedet for forskellige typer mælkeprodukter eller en lang række andre parametre.

Find ud af, hvor i verden Arla har aktiviteter:
Kontakt

Vil du kende vores strategi for forskellige lande og markeder, kan du se den her:
Strategi 2020

En anden god indgang til viden om Arla's aktiviteter i forskellige lande er årsrapporterne. Her står der hvert år noget om de vigtigste udviklinger på forskellige markeder. Årsrapporterne kan du finde her:
Årsrapporter

Måske kan du få en fornemmelse af forskelle og ligheder ved at se på vores hjemmesider for forskellige lande. Prøv fx:

Arla Foods Sverige
Arla Foods England
Arla Foods Spanien
Arla Foods Polen
Arla Foods Canada
Arla Foods Finland

Umiddelbart kan nogle af siderne ligne hinanden meget, hvis du ser nærmere på produktsortiment og opskrifter kan du helt sikkert fornemme, at der også er forskelle.

Selvom du ikke forstår sproget, kan du måske analysere dig til nationale forskelle i udtrykket?

Vil du vide mere om et særligt land:

Hvis du fx skal skrive opgave om Arla's aktiviteter i Kina, så prøv at søge på "Kina" i søgefeltet øverst på siden eller i arkivet:
Nyheder

Du kan også downloade en række baggrundsartikler om Arla Mengniu her.