Salg og markedsføring

Trends og tendenser

Kan du spotte tendenser i tiden? Kender du kulturen?

Hvis din opgave handler om at markedsføre et mejeriprodukt, så er det vigtigt at kende til de trends og tendenser, der er i tiden, så du rammer ned i det det, som forbrugerne vil synes om. 

Hvad er det, der er vigtigt for den moderne forbruger i dag? Er der måske forskellige trends for forskellige grupper af forbrugere? Kan man måske direkte tale om forskellige typer eller segmenter, der har vidt forskellige ønsker til de produkter, som de bruger i den daglige kost?

Du kan måske også spotte forskellige trends ved at sammenligne nye og gamle kogebøger fra Karolines Køkken. Vær opmærksom på, at du gratis kan downloade flere af de ældre kogebøger, så du kan sammeligne madstil og trends i 1980'erne, 1990'erne og i dag:

Hvis du vil sætte det hele lidt i perspektiv, kan du se nogle eksempler på gamle mælkereklamer:

Arla præsentation 2014

Arla er et globalt andelsmejeri ejet af europæiske mælkeproducenter. Vores produkter sælges over hele kloden. 

Læs hele præsentationen her
Om virksomheden

KONTAKT OG ÅRSRAPPORTER

Her kan du tage kontakt til Arla og se hvilke lande Arla operer i. Her kan du også se vores årsrapporter.

Årsrapporter

Kontakt