1,7 mio. så på forbrugerrettigheder

Læs tid
1 min
Publiceret
01 november 2000
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Verdensudstillingen EXPO2000 i Hannover i Tyskland sluttede tirsdag i denne uge efter fem måneder med omkring 18 mio. gæster. Omkring 1,7 mio. af dem har lagt vejen forbi Den Danske Pavillon, hvor Arla Foods sammen med Carlsberg, Danisco og Danske Slagterier stod for en udstilling om forbrugerrettigheder. Det er første gang, Danmarks førende fødevarevirksomheder har optrådt samlet på en international udstilling.
EXPO2000 slutter med et samlet underskud på 10 mia. kr., fordi besøgstallet ikke nåede op på de 40 mio., som arrangørerne havde budgetteret med. I Den Danske Pavillon glæder man sig over de lavere besøgstal.
“Det var blevet et inferno, hvis vi havde nået 40 mio. besøgende. Så havde vi haft lange og utålmodige køer”, siger ambassadør Ole Philipson, der er leder af Den Danske Pavillon, til Politiken.
Den Danske Pavillon, der er blevet rost som en af de flotteste på EXPO-udstillingen, får lov at blive stående i Hannover. Det danske tøjfirma Bestseller, der bl.a. producerer Jack & Jones, Vero Moda, Only og Exit, har købt pavillonen og vil bruge den regionalkontor og udstillinger.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663