Højsæson for fløde
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 06 december 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
![](/imagehandler.ashx?f=/Upload/News/Crawled/ArlaFoodsDk/10457_1382_7a9bc265.gif&w=350&h=190&r=0&o=&k=False&cr=x0y0w0h0&crcwp=&crchp=&rc=0)Fra venstre: Shahid Ali, Paul Peer and Michael Hullah fra Leeds mejeri med fløde med alkohol.
Det er ikke kun i Danmark og Sverige, at salget af fløde stiger voldsomt i december. I England er de to uger op mod jul en af de travleste perioder for Arla Foods’ engelske mejerier, og det skyldes ikke mindst briternes enorme fløde-forbrug.
Der skal dels bruges ekstra meget piskefløde til de traditionelle mince pies og jule puddings, ligesom det er højsæson for desserter og ekstra gode saucer. Men dertil kommer den engelske julespecialitet: Christmas Cream som er frisk fløde tilsat alkohol. I løbet af november fremstillede mejeriet i Leeds således mere end en halv million bægre af den særligt tykke fløde, der tilsættes enten rom, cognac, Cointreau, Tia Maria eller Amaretto. Fløden er især velegnet til kaffe.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.