Kold mælk kan blive hot drik

Læs tid
1 min
Publiceret
21 juni 2000
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Mælk og yoghurt indgår i en ny drik, der kan blive sommerens hit blandt især de unge på caféerne. Arla Foods’ danske cateringafdeling besøger i øjeblikket en stor del af landets caféer for at introducere det nye koncept Smoothieblends. Smooth betyder blød, cremet og rund, og Smoothieblends er et koncept, der består af fire opskrifter med forskellige blandinger af mælk, yoghurt, frisk frugt og isterninger, der mixes i en blender.

Inspirationen kommer fra USA, hvor smoothies er den hurtigst voksende trend for drikke. Arla Foods i Sverige lancerede sidste år et tilsvarende koncept med stor succes.

Opskrifter på kolde drikke
Opskrifter på varme drikke

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663