MiniMeal i konkurrence med eftermiddagskagen
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 02 august 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Kage, is og frugt er i dag danskernes favoritter, når det gælder mellemmåltidet om eftermiddagen. Det skal der nu laves om på, når Arla Foods sender serien MiniMeal på markedet.
Serien består af seks varianter, alle med max. 5% fedt: Fromage frais med henholdsvis ananas og fersken, vanillerisdessert med hhv. hindbær/solbær og jordbær/rabarber samt frugtyoghurt med hhv. appelsin og kiwi, der begge har en top med honningristet crunch og chokolade. Der følger en ske med til hvert bæger.
“I Danmark spiser vi de fleste mejeriprodukter om morgenen, mens man i vore nabolande også spiser mejeriprodukter som deciderede mellemmåltider i løbet af dagen”, forklarer produktchef Henning Carlsen. “Selvom vi nok må regne med, at det bliver et langt, sejt træk at vænne danskerne til mejeriprodukter som mellemmåltider, tror vi imidlertid på, at markedet nu er modent til denne type produkter.”
MiniMeal produkterne, der produceres på henholdsvis Slagelse Mejeri og Brabrand Mejeri, kan købes fra næste uge, hvor bl.a. en stor tv-kampagne vil bakke salget op fra starten. Budskabet i kampagnen bliver: "MiniMeal - klarer sulten mellem måltiderne".
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.