Nye færdigsaucer tiltrækker forbrugerne
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 06 september 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Nye varianter inden for Karoline’s færdigsaucer tiltrækker forbrugerne og øger den samlede afsætning af færdigsaucer. Det viser opgørelser over det seneste års salg af saucer fra serien, der i næste uge suppleres med en ny færdig sauce - Karoline’s Steak Sauce - en kraftigt smagende brun sauce med tomatpuré og timian. Saucen vil efter alt at dømme blive en kærkommen nyhed for danskerne, der elsker sauce, men synes, at det er svært eller tidskrævende at lave den selv. Dette forhold har haft en positiv indvirkning på salget, der i forhold til sidste år er steget 20 pct.
“Lanceringen af sidste års nyheder, Bearnaise- og Pastasauce, har bidraget til væksten inden for kategorien sauce i friskvarekøleren, men det har også stor betydning for forbrugerne, at saucerne er færdige til at bruge umiddelbart efter opvarmningen,” vurderer produktchef Bente Fuglsig, Arla Foods Division Danmark.
Karoline´s SteakSauce er meget anvendelig til bøffer, ovnstege, farsretter og lignende og kan varieres alt efter lejligheden med paprika, balsamicoeddike, rødvin, whisky m.m. Yderligere produkter i serien er Karoline's MornaySauce, Karoline's PastaSauce og Karoline's GrundSauce med mælk. Saucerne fremstilles på Esbjerg Mejeri.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.