Spil på hjemmeside tiltrækker forbrugere
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 14 december 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Flere tusinde forbrugere møder for tiden Arla Foods’ varemærker i cyberspace. Således har over 10.000 forskellige brugere i de seneste seks uger været inde på hjemmesiden “www. malthe.dk” for at deltage i Malthe-spillet, der slutter i dag, torsdag. Og Malthe er allerede godt på vej til at blive overhalet af Lillebror, som med et spil på hjemmesiden “www.lillebror.dk” i løbet af kun 10 dage har præsteret godt 7.000 forskellige brugere.
Under sommerens EM-slutrunde besøgte 16.000 forskellige brugere Arla Foods’ fodboldsider på internettet, hvor man kunne deltage i et mælkespil med det danske fodbold-landshold og reklamefiguren Benny. I foråret deltog 40.000 forskellige brugere i et spil på internettet under Matilde mærket, hvilket er det største antal hidtil i forbindelse med den type kampagne.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.