Succesfuld kobling mellem håndværk og industri
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 01 september 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
“Mejeribruget har altid nydt kongelig bevågenhed, men vi føler en ekstra glæde, fordi Prinsesse Alexandra kan være med til at markere dagen. Prinsessen giver nemlig særlige associationer om det internationale, det kvalitetsbevidste og evnen til forandring. Egenskaber, som Arla Foods også bygger sin forretning på”, sagde administrerende direktør i Arla Foods, Jens Bigum, i sin velkomsttale til prinsessen og de øvrige gæster ved indvielsen.
“Med Taulov Mejeri har Arla Foods demonstreret, at selskabet evner at følge med udviklingen - ja, drive udviklingen - i retning af større enheder, hvor håndværkstradition og industriel produktion ikke er modpoler, men succesfuldt kan kobles sammen”, sagde direktøren om mejeriet.
I sin velkomst berørte Jens Bigum også udviklingen og konkurrencen i mejeribranchen:
“Den markedsmæssige udvikling gør Europa til et meget konkurrencepræget marked uden risiko for særstilling for enkeltvirksomheder eller den monopoldannelse, som ivrigt omtales i medierne. Det er meningsløst at tale om et monopol med seks procent af mælkemængden i EU. EU er i dag et marked, hvor ingen får større markedsandele, end de gør sig fortjent til hos forbrugerne. Og her vil ostene fra Taulov Mejeri træde frem via deres kvaliteter, mængder og pris.”
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.