Svensk succesyoghurt indtager Danmark

Læs tid
1 min
Publiceret
27 september 2000
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Når Arla Foods i næste uge lancerer Yoggi - en ny serie af milde og cremede yoghurtprodukter i praktiske plastflasker - er det et meget konkret resultat af den svensk/danske fusion i april. Mærket forventes i løbet af de kommende år at blive det næststørste yoghurtmærke efter Kløver. Det stammer fra Arla Foods i Sverige, hvor mærket er det altdominerende yoghurtmærke.
“Yoggi skal henvende sig til den yngre del af befolkningen. Den har en mild og god smag, en cremet konsistens, lavt fedtindhold og sidst, men ikke mindst en meget praktisk emballage med skruelåg”, siger kategorichef Susie Møller Jakobsen, Arla Foods Division Danmark. Forbrugerundersøgelser viser, at det altovervejende irritationsmoment for yoghurtspisere er den traditionelle karton.
Yoggi lanceres i Danmark i fire smagsvarianter, hvoraf kokos er helt ny på det danske marked. Yoggi fås naturel, samt med jordbær og appelsin og produceres på Brabrand Mejeri.
Yoggi produkterne til det svenske marked produceres på mejerierne i Göteborg og Norrköping, men vil også blive produceret på Arla Foods’ nye, store Östgöta Mejeri, når dette står klar i efteråret 2002.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663