Tillid til Arla Foods

Læs tid
1 min
Publiceret
22 november 2000
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Sammen med Carlsberg er Arla Foods det selskab, som forbrugerne har størst tillid til. Det fremgår af en meningsmåling, som opinionsinstituttet Zapera har gennemført for ugebrevet Mandag Morgen. 800 svarpersoner er bl.a. blevet spurgt om, hvorvidt en række navngivne selskaber ville fortælle sandheden til forbrugerne, hvis de skulle opdage en hidtil ukendt, men alvorlig sundhedsfare ved deres produkter. Det ville Carlsberg og Arla Foods, mener langt hovedparten af de adspurgte, mens kun 10 pct. forventer, at Skandinavisk Tobaks-kompagni ville gøre det.

Undersøgelsen har også placeret forskellige brancher, efter hvor kyniske de er i deres måde at drive forretning på. Her vurderes tobaksindustrien som stort set lige så kynisk som pornoindustrien og forsikringsbranchen, mens den branche, der ifølge undersøgelsen er mindst kynisk og er bedst til også at tage bredere hensyn, er de økologiske landmænd fulgt af mejeribranchen og turistbranchen.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663