17.000 besøgte FiE
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 07 november 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Jakkesæt mødte jakkesæt, eller rettere erhvervsfolk mødte erhvervsfolk. Det var, hvad det handlede om på Food ingredients Europe (FiE) i London mandag til onsdag i denne uge.
En velbesøgt messe med 17.000 forregistrerede gæster, der alle gik rundt i jakkesæt eller høje hæle og talte forretninger. Arla Foods Ingredients var også med. Primært for at pleje de eksisterende kunder.
Standens cafeborde og mødelokaler var tirsdagen igennem ikke ledige et øjeblik. På første sal serverede flittige Karolinepiger for kunderne, mens der blev snakket forretninger og noteret hurtige tal på en serviet ved hånden.
Arla Foods Ingredients introducerede tre nye produkter på messen, et til supper og saucer, et til dips og dressing samt et til proteindrikke. Alle tre blev præsenteret under temaet ”Cream of innovation” symboliseret ved en ballerina.
”Besøget på messen har været tilfredsstillende, men man kan godt mærke, at der ikke er så mange, der har lyst til at flyve lige nu”, siger Henrik Andersen, direktør i Arla Foods Ingredients.
Salget af ingredienser og pulverprodukter fra Arla Foods Ingredients tegner sig for knap 20 pct. af Arla Foods’ samlede omsætning.
Læs mere om FiE her
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.