Pressemeddelelse

Arla er det stærkeste varemærke i Sverige

Det svenske ugemagasin Veckans Affärer (svarer til Børsens Nyhedsmagasin) får hvert år udført en undersøgelse for at finde markedets 100 stærkeste varemærker.

Årets undersøgelse viser, at svenskerne stoler mest på de gamle velkendte varemærker. Arla topper listen med Volvo og Kalles Kaviar bagefter.

”Traditionelt er vi i Arla meget beskedne, men i aften vil jeg påstå, at jeg er både stolt og bevæget over udnævnelsen”, siger Åke Lundqvist, markedschef i Division Sverige.
Han udtrykker sin tak til ”en række vovede produktchefer” for et veludviklet sortiment, og samtidig roste han mælkeleverandørerne.

Undersøgelsen, der totalt består af 242 varemærker, er udført for Veckans Affärer af firmaet Marketwatch. Tallene i undersøgelsen bygger på besvarelser fra cirka 2.100 svenskere med en årsindtægt på over 300.000 skr., samt på interviews med nogle af erhvervslivets chefer.


Sveriges stærkeste varemærker:
1. Arla
2. Volvo
3. Kalles Kaviar
4. ICA
5. Ikea
6. Ramlösa
7. BMW
8. Mercedes-Benz
9. Marabou
10. Saab



Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPressechef for Arla i Danmark

Arla Danmark

Åse Andersson
Primær kontaktperson

Åse AnderssonGlobal pressechef

Arla Group

Carina Østergaard
Primær kontaktperson

Carina ØstergaardPR Manager

PR og brand kommunikation i Arla Danmark