Arla er det stærkeste varemærke i Sverige

Læs tid
1 min
Publiceret
28 november 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Det svenske ugemagasin Veckans Affärer (svarer til Børsens Nyhedsmagasin) får hvert år udført en undersøgelse for at finde markedets 100 stærkeste varemærker.

Årets undersøgelse viser, at svenskerne stoler mest på de gamle velkendte varemærker. Arla topper listen med Volvo og Kalles Kaviar bagefter.

”Traditionelt er vi i Arla meget beskedne, men i aften vil jeg påstå, at jeg er både stolt og bevæget over udnævnelsen”, siger Åke Lundqvist, markedschef i Division Sverige.
Han udtrykker sin tak til ”en række vovede produktchefer” for et veludviklet sortiment, og samtidig roste han mælkeleverandørerne.

Undersøgelsen, der totalt består af 242 varemærker, er udført for Veckans Affärer af firmaet Marketwatch. Tallene i undersøgelsen bygger på besvarelser fra cirka 2.100 svenskere med en årsindtægt på over 300.000 skr., samt på interviews med nogle af erhvervslivets chefer.


Sveriges stærkeste varemærker:
1. Arla

2. Volvo 3. Kalles Kaviar 4. ICA 5. Ikea 6. Ramlösa 7. BMW 8. Mercedes-Benz 9. Marabou 10. Saab

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663