Arla Foods kan fejre fødselsdag som nummer et i branchen

Læs tid
1 min
Publiceret
08 juni 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Sidste år var det MD Foods, der i en imageanalyse i Levnedsmiddel Bladet blev kåret som vinder. Samme topkarakterer får selskabet igen i år, til trods for at navnet i dag er Arla Foods.

”Det er dejligt, at navnet er blevet kendt og accepteret så hurtigt”, siger adm. direktør Jens Bigum i en kommentar til imageanalysen.

Levnedsmiddel Bladet har ladet 51 topledere fra Danmarks 100 største levnedsmiddelvirksomheder (målt på omsætning) vurdere kollegerne. I den vurdering er Arla Foods vinder i seks ud af otte kategorier og nummer to i de sidste to kategorier. Højeste score fik Arla Foods i kategorien produktudvikling. Her henviste Arla Foods sidste års nummer et, Tulip, til andenpladsen. En kommentar her lød: ”Arla Foods har friske råvarer, og deres kvalitet er uovertruffen”.

På levnedsmiddelbranchens top ti-liste står Arla Foods altså øverst efterfulgt at Carlsberg, Danisco og Danish Crown. Derudover er det blevet til en førsteplads i kategorierne kvalitet, troværdighed, bedst image generelt og miljø. De to andenpladser fik Arla Foods i kategorierne høj forretningsetik og dygtigste ledelse.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663