Arla mælk skal være en mærkevare

Læs tid
1 min
Publiceret
01 august 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

I dag er mælk bare mælk. Når en forbruger køber mælk, vælger vedkommende bare den mælk, der nu engang er i køledisken. Men sådan skal det ikke blive ved med at være - jo mælken skal stadig være sig selv, men fremover skal Arla Foods' mælk i endnu højere grad være forbrugernes foretrukne mælk.

I en ny kampagne for mælk sætter Arla Foods fokus på det, der er specielt for Arla mælk, nemlig sikkerheden i produktet, og at den er døgnfrisk. Det sidste bliver blandt andet fremhævet i de nye reklamefilm, som starter på mandag. At Arla mælken er dansk, og at forbrugerne derved kan være sikre på mælkens vej fra koen til bordet, er det andet, som skal være med til at gøre Arla mælken til en mærkevare, som forbrugerne har tillid til på et marked, hvor stadig flere udenlandske produkter vinder frem. Den nye kampagne skal tage afstand fra den løftede pegefinger til forbrugerne om at huske mælken, så de drikker den af pligt. Den skal give dem lyst til at drikke mælk af egen fri vilje.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663