Besøgstallet større end ventet på Taulov Mejeri
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 17 oktober 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Besøgsaktiviteterne på Taulov Mejeri er en succes. Siden startskuddet 1. oktober sidste år har mejeriet haft 8.547 besøgende gæster. Medregnet de 5.611 besøgende, der fik deres rundvisninger aflyst i forbindelse med mund- og klovsygen, betyder det, at 14.000 mennesker har været interesseret i at få indblik i osteproduktionen på mejeriet.
”Det er forbavsende mange. Vi havde regnet med 12.000 besøgende, og her regnede vi højt”, siger besøgschef Sanne Vinther og påpeger, at formentlig flere besøgende havde booket sig ind, hvis mejeriet ikke havde lukket for gæster i forbindelse med mund- og klovsygen.
På Arla Foods’ øvrige to danske besøgsmejerier, Brabrand og Slagelse, ligger antallet af besøgende på forventet niveau. Det betyder 4.377 besøgende på Brabrand (plus 1.600 afbestillinger på grund af mund- og klovsygen) og 1.606 på Slagelse (248 afbestillinger).
I Sverige har Arla Foods ingen tilsvarende besøgsmejerier. Her har man satset mere på Arla Minior – en besøgsaktivitet for børn, som foregår ude på gårdene. Sidste år fik de 350 minior-gårde besøg af 37.000 børn i aldersgruppen 6-9 år.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.