Dansk succes skaber svenske arbejdspladser

Læs tid
1 min
Publiceret
30 november 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

De danske forbrugere har taget så godt imod to nye mælkedrikke, som i januar blev lanceret under mærket Matilde Café, at det nu kan mærkes i Sverige. Arla Foods’ datterselskab Semper i Laholm, der fremstiller Matilde Café, har ansat ti medarbejdere primært på grund af de danske mælkedrikke, og tilsyneladende fortsætter udviklingen. Matilde Café er efter få måneder allerede mængdemæssigt oppe på siden af det svenske modstykke Pucko, som også fremstilles på Semper.

Næste år forventes man at fordoble produktionen af Matilde Café, og det vil ifølge driftschef Jörgen Nilsson kunne skabe yderligere arbejdspladser. Matilde Café har fem procent af markedet for mælkedrikke i Danmark, og chokoladevarianten er det næststørste cacaomælksprodukt i Danmark efter Matilde Cacaomælk. Matilde Café mælk & mokka ligger nummer otte.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663