Englænderne går på opdagelse i feta
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 30 november 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Discover, Arla Foods’ nye mærke for specialoste, har fået englændernes øjne op for specialoste.
”Det ser rigtigt godt ud. Serien er blevet positivt modtaget i detailhandelen, og Discover produkter er på hylderne i de store kæder”, fortæller produktchef i Division UK, Mikael Horsbøll.
Discover serien, der består af 14 forskellige specialoste som f.eks. mozzarella, flødeost, emmentaler, havarti og forskellige feta-varianter, har været på markedet i knap et halvt år.
”Englænderne spiser mindre specialost end forbrugerne i andre europæiske lande. Det skyldes især, at forbrugerne finder markedet uoverskueligt, men ved at samle special-ostene under ét mærke har vi gjort det nemmere for forbrugerne at finde rundt i special-ostene”, siger Mikael Horsbøll.
Englænderne har især taget de fem feta-varianter i Discover serien til sig. Feta med henholdsvis grønne og sorte oliven hører til de mest populære, og i juni måned udvides serien med endnu to feta-oste med henholdsvis krydderi og rød peber.
Med Discover serien er Arla Foods nu leverandør på det engelske marked af græsk feta-ost. Et enkelt af feta-produkterne i Discover serien fremstilles nemlig i Grækenland på basis af fåre- og gedeost af Arla Foods’ græske joint venture-partner Delta.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.