Fedtdebat sætter ekstra skub i Cheasy salget
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 14 februar 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Januar er traditionelt den måned, hvor danskerne fokuserer ekstra meget på sund levevis efter julens mange store måltider, og hvor salget af Cheasy produkter derfor typisk stiger. I år har salget dog været ekstra godt sandsynligvis som følge af det sidste halve års intensive fedtdebat.
”Januar har altid været en god periode for Cheasy salget, men i år har det samlede salg af alle Cheasy produkterne faktisk ligget 7 pct. højere end i januar sidste år”, siger produktchef Susanne Østergaard Olsen.
Cheasy skæreost har således solgt 30 pct. mere i forhold til sidste år, men ellers er det især madlavningsprodukterne i serien - som hytteost og det fetalignende produkt salattern - der har klaret sig godt; f.eks. er salget af revet ost fordoblet i forhold til sidste år. Der er dog også lanceret to nye Cheasy produkter i januar, nemlig Cheasy salattern med hvidløg og persille og Cheasy mælkedrik, som har bidraget til den positive udvikling for hele Cheasy mærket.
”I øjeblikket rider vi med på den bølge af fedtbevidsthed, der har præget medierne siden efteråret. Mange danskere har fundet ud af, at det er nemt at spare på fedtet ved at bytte nogle af de traditionelle mejeriprodukter ud med Cheasy produkterne”, siger Susanne Østergaard.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.