Flere nye fedtfattige produkter
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 03 januar 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods sluttede år 2000 med at lancere en række magre og fedtreducerede produkter, bl.a. Den nye Kærgården og Buko LetFrisk. Årets første lanceringer fortsætter det fedtfattige tråd med nyt fra Cheasy, MiniMeal og Gaio.
Cheasy ønsker således godt nytår med to nye 0,1% mælkedrikke med et fedtindhold på niveau med skummetmælk. Det sker knap et halvt år efter, at den hidtidige Cheasy Mælkedrik blev udmeldt. Cheasy Mælkedrik 0,1% genopstår efter mange forbrugerhenvendelser i en praktisk 350 ml flaske med skruelåg i smagsvarianterne jordbær/appelsin og æble/solbær. Nyt fra Cheasy er også to nye Cheasy Salattern 13% henholdsvis med traditionel fetasmag og med persille/hvidløg.
MiniMeal er på banen med en ny frisk og næsten florlet yoghurtmousse med fersken og passionsfrugt. Moussen er lagdelt med flere lag af mousse og passionsfrugt og forhandles i lighed med de øvrige MiniMeal produkter i et portionsbæger med ske.
Fra Gaio er vinterens nyhed en ny frugtvariant med mandarin/guava. Guavafrugten stammer fra Sydamerika.
En af de fedtfattige nyheder er Cheasy Mælkedrik.
I MiniMeal serien kommer nu en yoghurtmousse med fersken og passionsfrugt.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.