Fremgang for fedtfattige oste i Sverige

Læs tid
1 min
Publiceret
14 november 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

De svenske forbrugere vælger i stigende grad de fedtfattige skæreoste.

Det viser en opgørelse fra analyseinstituttet GfK.
Det samlede forbrug af skæreoste er således i det forløbne år steget med 4,5 pct., mens forbruget af fedtfattige oste er steget med 21 pct.
Den samme udvikling kan ses endnu tydeligere i Arla Foods' salgstal.

”Salget af vores oste går forrygende, specielt de fedtfattige. Sammenlignet med sidste år er salget af vores fedtfattige oste steget med 33 pct., mens det totale salg er steget med 13 pct.”, siger Gunnar Rantzow salgsdirektør i Division Sverige.

Den største af de fedtfattige oste er Hushåll, som har haft en salgsfremgang på 49 pct.
Hushåll tegner sig nu for godt halvdelen af afsætningen af Arla Foods' fedtfattige oste på det svenske marked.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663