Pressemeddelelse

Fremgang for fedtfattige oste i Sverige

De svenske forbrugere vælger i stigende grad de fedtfattige skæreoste.

Det viser en opgørelse fra analyseinstituttet GfK.
Det samlede forbrug af skæreoste er således i det forløbne år steget med 4,5 pct., mens forbruget af fedtfattige oste er steget med 21 pct.
Den samme udvikling kan ses endnu tydeligere i Arla Foods' salgstal.

”Salget af vores oste går forrygende, specielt de fedtfattige. Sammenlignet med sidste år er salget af vores fedtfattige oste steget med 33 pct., mens det totale salg er steget med 13 pct.”, siger Gunnar Rantzow salgsdirektør i Division Sverige.

Den største af de fedtfattige oste er Hushåll, som har haft en salgsfremgang på 49 pct.
Hushåll tegner sig nu for godt halvdelen af afsætningen af Arla Foods' fedtfattige oste på det svenske marked.




Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPressechef for Arla i Danmark

Arla Danmark

Åse Andersson
Primær kontaktperson

Åse AnderssonGlobal pressechef

Arla Group

Carina Østergaard
Primær kontaktperson

Carina ØstergaardPR Manager

PR og brand kommunikation i Arla Danmark