Grube Ost årets produkt i Tyskland

Læs tid
1 min
Publiceret
07 februar 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla Foods’ nye Grube Ost - Höhlenkäse mild-würzig - er Årets Produkt 2000 inden for faste oste solgt i delikatesseafdelingen, når det tyske fagblad Milch-Marketing i sit martsnummer kårer de bedste nye mejeriprodukter på det tyske marked.
Milch-Marketing har sendt en liste med 298 nye mejeriprodukter ud til omkring 1.000 indkøbere af mejeriprodukter og 10.000 abonnenter af bladet, og de har valgt Höhlenkäse mild-würzig som årets bedste produktlancering i sin kategori.
Höhlenkäse mild-würzig, der ligesom den traditionelle Grube Ost produceres på Vellev Mejeri og lagres i kalkgruberne i Mønsted, er en helt ny ostetype, der ligger et sted mellem en danbo og en emmentaler. Udgangspunktet har været den traditionelle Höhlenkäse af danbo-typen, men smagen er drejet lidt i retning af emmentalerens nøddeagtige smag, og hullerne er også lidt større.
Med kåringen til Årets Produkt følger en guldmedalje, og den skal fremover bruges i annoncer for Höhlenkäse mild-würzig og som mærkat på osten.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663