Guld til Arla Foods i USA
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 26 september 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Der var guld til både Rosenborg og Lurpak ved en stor smagskonkurrence i USA. De to mærker blev kåret som de bedste i deres kategorier af The American Tasting Institute.
Rosenborg ostene Danish Mellow Blue, Extra Creamy Danish Blue og Traditional Danish Blue Cheese vandt således ved en international konkurrence i San Francisco i kategorien for importerede blåskimmeloste. Samtidig fik Lurpak pris for bedste importerede smør i Amerika. Priserne betyder, at både Rosenborg og Lurpak får et segl med ordene ”2002 Gold Taste Award” på emballagerne i USA.
”Det betyder meget for os. Vi får betydeligt nemmere ved at sælge vores produkter til de internationale kæder og kan på den måde øge vores afsætning”, siger Jens Kauffmann, marketingchef i Arla Foods’ amerikanske datterselskab.
The American Tasting Institute er en privat organisation, der ved hjælp af professionelle kokke regelmæssigt tester fødevarer. De præmierede Rosenborg oste fremstilles på Arla Foods’ mejerier i Høgelund og Grenå. Lurpak produceres på Varde Mejeri.
Tidligere er Extra Creamy Danish Blue blevet kåret som verdens bedste ost i den prestigefyldte konkurrence Wisconsin Cheese Makers World Championship. I begge de år, hvor smør har været med i konkurrencen, er Lurpak kåret som verdens bedste smør.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.