Pressemeddelelse

Lurpak udtaget til landsholdet


Lurpak smør erstatter mælken på det danske fodboldlandshold, når ligalandsholdet i de kommende uger deltager i en firenationersturnering i De Forenede Arabiske Emirater.

”Husk Mælken” sloganet er således skiftet ud med Lurpak logoet på de landsholdsdragter, som landsholdsspillerne har med i bagagen, når de søndag morgen letter fra Kastrup med kurs mod Dubai, hovedstad i De Forenede Arabiske Emirater.

Turneringen afvikles midt i et af de absolutte hovedmarkeder for Lurpak, og Arla Foods’ landsholdssponsorat skal derfor i denne omgang anvendes til at markedsføre det verdenskendte smørmærke. Foruden at være på landsholdstrøjerne vil Lurpak være på bandereklamer under kampene, og desuden vil Arla Foods stå for en række arrangementer for lokale samarbejdspartnere og kunder i detailhandelen.

Firenationersturneringen forventes at få stor opmærksomhed på hele den arabiske halvø og i det øvrige Mellemøsten. Kampene sendes via satelit-tv til hele regionen, hvor Arla Foods hvert år afsætter omkring 10.000 tons Lurpak smør.

”Lurpak har en markedsandel i De Forenede Arabiske Emirater på 60 pct. og er det førende smørmærke i hele Mellemøst-regionen. Det er noget, vi er stolte af, og noget vi gerne vil fortælle om”, siger regionsdirektør i Division Oversøisk Jan Egtved Pedersen.

Ligalandsholdet, der hovedsageligt består af spillere fra den hjemlige liga, skal spille tre kampe i turneringen. Landsholdet indleder 8. februar mod værterne De Forenede Arabiske Emirater, og derefter følger Marokko samt Sydkorea, der er værtsland ved fodbold-VM næste år.


Lurpak var også på trøjerne i 1995, da Danmark med landsholdets nuværende assistenttræner Michael Laudrup i spidsen vandt Intercontinental Cup i Saudi-Arabien.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager