Markedstillægget forhøjes med to procent

Læs tid
1 min
Publiceret
30 november 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

I forbindelse med Arla Foods’ bestyrelsesmøde tirsdag 3. april blev det besluttet at forhøje markedstillægget i Danmark fra seks til otte pct., hvilket svarer til ca. 4,3 øre pr. kg standardmælk.

Forhøjelsen gennemføres med tilbagevirkende kraft fra mejeriårets start.

Årsagen er, at indtjeningen i første halvår på specielt eksportmarkederne har været bedre end budgetteret.

”Det er naturligvis meget glædeligt”, siger Arla Foods’ næstformand Knud Erik Jensen.

”Men jeg kan ikke lade være med at advare mod al for megen optimisme. Et enkelt tilfælde af mund- og klovsyge i Danmark kan gå meget hårdt ud over den samme eksport med yderst negative følger for økonomien i andet halvår”.

Det regulerede markedstillæg vil være til rådighed på andelshavernes konti fredag 27. april sammen med den normale afregning for afregningsperiode 14.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663