Minimælk har fået danskerne til at drikke mere mælk

Læs tid
1 min
Publiceret
18 april 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Danskerne er vilde med den økologiske fedtfattige Harmonie minimælk med 0,5 pct. fedt. Arla Foods’ salg af økologisk mælk er i løbet af den seneste måned vokset med 20 pct. Fra at have en markedsandel på 24 pct. i januar sidder øko-mælken nu på 27 pct. af hele mælkesalget i Danmark.
”Når vi er verdens førende producent af økologisk mælk, har vi også en forpligtigelse til at videreudvikle det”, siger produktchef i Division Danmark Karsten Jeppesen, der er overbevist om, at økologi og fedtfattighed hænger meget nøje sammen.
Minimælken har taget en lille smule af markedet fra øko-letmælken og konventionel letmælk, men totalt set har den medvirket til et markant mersalg af Arla Foods’ økologiske mælk.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663