Minimælk i butikkerne mandag
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 14 februar 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Kartonerne er trykt, produktionsfolkene på Hobro, Tyrstrup og Slagelse Mejeri er gået i startposition, og i supermarkeder og butikker landet over venter personalet utålmodigt.
Alt er klart til Danmarks første nye mælk i knap 30 år, minimælk, som Arla Foods sender på markedet mandag morgen.
Minimælk, der er den første nye type mælk, siden letmælk blev introduceret i 1973, indeholder kun 0,5 pct. fedt, eller cirka en tredjedel af fedtindholdet i letmælk. Alligevel er det lykkedes at bevare en smag, der minder om letmælkens.
Detailhandelen har vist stor interesse for den nye mælk, der som det første af Arla Foods’ produkter nogensinde kommer på markedet i en økologisk udgave først.
”Jeg tror ikke, at vi har haft et produkt, hvor efterspørgslen har været så stor. Kunderne er især begejstrede for smagen, og samtidig ser de et stort potentiale i kraft af det fedtfattige aspekt”, siger produktchef i Division Danmark Karsten Jeppesen.
For dem, der ikke kan vente til mandag morgen, vil chancen for at smage minimælk være tilstede allerede fredag eftermiddag. Det kræver dog, at man befinder sig på Store Torv i Århus, hvor 20.000 århusianere mellem kl. 13 og 16 får lejlighed til at smage minimælken.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.