Økologisk yoghurt på fedtfattig kurs

Læs tid
1 min
Publiceret
29 august 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Den lave fedtprocent i Harmonie økologisk minimælk 0,5% kommer nu til at sætte standarden for en generelt lavere fedtprocent i seriens sortiment af yoghurtprodukter.

Alle yoghurtprodukter i Harmonie serien vil fra den kommende uge ændre fedtprocent fra 3,5% til 0,5%.

"Samtidig er yoghurternes konsistens og smag betydeligt forbedret og tilrettet den yngre og voksne målgruppe”, fortæller produktchef Karsten Jeppesen, Arla Foods. “Minimælkens succes har understreget, at der er et stort behov for økologiske produkter med et lavt fedtindhold samt en god smag og konsistens. Denne linie forfølger vi i det nye og tilpassede sortiment af magre Harmonie produkter”, siger produktchefen.

De økologiske nyheder understøttes af ugebladsannoncer, men også af den store generelle økologikampagne “Det’ Økologik”, der fra næste uge både kan ses i tv-reklamer og på hjemmesiden www.okologik.dk. Kampagnen, der især sætter fokus på økologisk smør, ost og syrnede mejeriprodukter, er udviklet i et samarbejde mellem Mejeriforeningen og LØJ (Landsforeningen af Økologisk Jordbrug).

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663