Tirsdag morgen ringede de første telefoner i det nybyggede kundeservicecenter i Vejle, hvor al Arla Foods’ kundeservice for det danske marked fremover er samlet.
På den første dag modtog servicecenteret over 700 opkald.
”Vi var meget spændt på, om systemet ville fungere. Desuden har vi fået en række nye medarbejdere. Men bortset fra nogle få tekniske problemer er det gået fint, så vi er kommet godt fra start”, fortæller customer support chef Erik Kragh.
Formålet med at samle kundeservice på ét sted er at sikre kunderne en ensartet og optimal service, uanset hvor i landet kunderne ringer fra, og uanset hvilke produkter det drejer sig om.
”Med det nye center har vi fået en række værktøjer, der kan forbedre kommunikationen med kunderne og sikre en bedre opfølgning på sagerne”, siger Erik Kragh.
Det nybyggede kundeservicecenter, der støder op til Division Danmarks salgsafdeling på Viborgvej i Vejle, erstatter kundeserviceafdelingerne i Tyrstrup, Slagelse, Ishøj, Hobro og Århus.
11 fuldtidsstillinger er i den forbindelse blevet nedlagt. Otte medarbejdere fra de hidtidige centre har valgt at fortsætte i det nye center i Vejle.
Arla Pressevagt
Kun henvendelser fra pressen.