Arla-brand'et er på vej ud i Europa
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 30 oktober 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods’ samlende produktmærke er på vej ud i hele Europa.
I de kommende uger begynder de første produkter med Arla Foods’ nye brand at bevæge sig ud på de europæiske butikshylder.
Det røde Arla-brand er integreret på emballagerne for flødeost, feta, revet ost og en bred vifte af skæreoste. Produkter, som er af stor strategisk betydning for forretningen i Europa.
Arla-brand’et bliver et samlende paraplymærke for en række af Arla Foods’ mange produkter og mærker på de europæiske markeder. Målet er at skabe et førende mærke for mejeriprodukter i Europa.
”Med enkelte undtagelser er vi endnu generelt meget små i mærkevaresammenhæng i Europa. Vi ønsker derfor at samle kræfterne omkring et mærke, således at vi får størst mulig gennemslagskraft på de enkelte markeder”, siger marketingchef i Division Europa Jørgen Staarup Christensen.
Arla-brand’et kom i april måned på det danske og det finske marked som de første markeder, og enkelte skæreoste fra Arla Foods’ mejeri i Polen er for nylig sendt på det polske marked med det røde Arla-brand.
Emballageskiftet skal efter planen være gennemført omkring årsskiftet.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.