Arla Foods er den mest kendte sponsor

Læs tid
1 min
Publiceret
06 marts 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Der var ingen, der kunne slå det danske fodboldlandshold, som gik ubesejret gennem VM-kvalifikationsturneringen. Og der er tilsyneladende heller ingen, der kan slå Arla Foods’ sponsorat af landsholdet.

Blandt fodboldsponsorer i Danmark kommer Arla Foods i hvert fald ind på en klar førsteplads. Det viser en ny undersøgelse foretaget af PLS Rambøll for Morgenavisen Jyllands-Posten.

Undersøgelsen bygger på et repræsentativt udsnit af den danske befolkning over 17 år. 923 personer fik stillet spørgsmålet: ”Hvilke fimaer forbinder du med dansk klub- og landsholdsfodbold?”.

Arla Foods kommer med 44 pct. af svarene ind som en klar nummer et, mens Carlsberg kommer på andenpladsen med 20 pct. Herefter følger Faxe Kondi (17 pct.), forsikrings-selskabet Codan (12 pct.) og SAS (7 pct.)

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663