Arla-gården som kvalitetssikring

Læs tid
1 min
Publiceret
27 februar 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

På Dansk Kvægs kongres i Herning i denne uge talte koncerndirektør i Arla Foods Finn Bitsch om gårdenes betydning for Arla Foods’ produkter.
Han nævnte to hovedpunkter i Arla Foods’ nye strategi: Fokus på forbrugeren og gården som en del af Arla Foods.
”Det er vigtigt at se mulighederne i primærproduktionen. Det var da pokkers, hvis ikke vi kan få noget ud af de værdier, der ligger i, at Arla Foods er et andelsselskab. Værdikæden og kvalitetssikring bliver nøgleord i fremtiden”, sagde Finn Bitsch.

Han kom ind på Arla Foods’ projekt Arla-gården, som er en kvalitetspolitik under udvikling, og fremlagde muligheden for, at man på sigt vil kunne lave et Arla-gården certifikat. Kvalitetspolitikken for Arla-gården bygger på fire hjørnesten: mælkens sammensætning, miljøhensyn, dyrevelfærd og fødevaresikkerhed.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663