Crispy Food scorer i Japan

Læs tid
1 min
Publiceret
12 juni 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Crispy Food, der ejes af Arla Foods’ datterselskab De danske Mejeriers Fællesindkøb, har fået sin første ordre i Japan. Selskabet, der hovedsageligt producerer müsli og fiberprodukter, skal i første omgang levere seks-syv millioner bægertoppe med knasende indhold til det japanske mejeri Nippon Luna. Administrerende direktør i Crispy Food Leif Johansen ser ordren som et vigtigt skridt til at få foden indenfor på det japanske marked.

”Med 125 millioner potentielle forbrugere er det japanske marked både stort og spændende. Som det er nu, sælges yoghurt med bægertoppe kun i kiosker, men bliver det en succes, er der store muligheder for, at vi på sigt kan komme indenfor i supermarkederne. Ordren åbner måske også op for, at vi også kan begynde at levere frugttoppe til den japanske yoghurt”, fortæller Leif Johansen.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663