Forbrugerombudsmanden afviser klage over Arla Foods
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 04 juni 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Forbrugerombudsmanden afviste tirsdag en klage fra Kvindeligt Selskab over den reklamekampagne, som i øjeblikket kører for Arla Mini.
Kvindeligt Selskab havde anklaget kampagnen for at være kønsdiskriminerende.
I afgørelsen fra Forbrugerombudsmanden hedder det bl.a.:
”Sådan som medierne og modebilledet har udviklet sig, er de pågældende - i øvrigt temmelig banale - reklamer efter vores opfattelse ikke opsigtsvækkende, og det skønnes tvivlsomt, om man ved Sø- og Handelsretten vil kunne få dom for, at reklamen er i strid med god markedsføringsskik”.
Se hele Forbrugerombudsmandens svar på Forbrugerstyrelsens hjemmeside
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.