Lurpak i små doser til Mellemøsten
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 04 december 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Ny portionspakke skal cementere positionen for Lurpak som det foretrukne smørmærke til madlavning i Mellemøsten.
En helt ny emballagetype med 6 portionspakker med 50 g Lurpak smør i hver er netop blevet lanceret på de mellemøstlige markeder.
De nye portionspakninger skal først og fremmest gøre madlavning og bagning lettere for forbrugeren, fordi smørret er så let at dosere. Dertil kommer, at smørret kan holde sig frisk længere, og at forbrugerne slipper for fedtede fingre.
Produktet blev i november lanceret under muslimernes hellige fastemåned, ramadanen, som i forvejen er højsæson for smørsalget. Ifølge produktchef i Division Oversø Rasmus Hansen er produktet blevet særdeles godt modtaget .
Lurpak er i forvejen det førende mærke i samtlige de mellemøstlige lande med en markedsandel på over 50 pct. i området, og der er store forventninger til det nye produkt.
”Vi håber, at den nye portionspakning kan drive Lurpak et skridt videre, og det er vores mål, at den skal cementere Lurpak smør som det foretrukne mærke til madlavning og bagning”, siger Rasmus Hansen.
Portionspakkerne produceres på Holstebro Mejeri.
Seks portionspakker i en æske skal gøre det lettere for forbrugere i Mellemøsten at bruge Lurpak.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.