Lurpak runder 115 mio. pund

Læs tid
1 min
Publiceret
31 juli 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Den succesfulde lancering af Lurpak Lighter Spreadable i september sidste år har givet Lurpak mærket endnu et skub opad i England.

Ifølge markedsanalysefirmaet ACNielsen har det totale salg af Lurpak rundet 115 mio. pund i de tolv måneder frem til 15. juni 2002.

”Mærket er nu i en kraftig vækst på mere end ni procent om året, og succesen skyldes primært Lurpak Lighter Spreadable, som nu er mere end 15 mio. pund værd, selv om produktet endnu ikke har været på markedet i et helt år”, siger produktchef for Lurpak i Division UK Danny Micklethwaite.

Han betragter den passerede milepæl som et tegn på, at det mere langsigtede mål om at nå en omsætning på 140 mio. pund til september 2006 er inden for rækkevidde.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663